ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ

Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά πλησιάζουν. Για τους περισσότερους ανθρώπους οι γιορτινές μέρες αποτελούν στιγμές χαλάρωσης ,ξεγνοιασιάς και υπερκατανάλωσης φαγητών , γλυκών και αλκοόλ. Για να απολαύσετε τις γιορτές χωρίς τύψεις και ανησυχία για πιθανή αύξηση του βάρος σας, οι παρακάτω συμβουλές ίσως σας φανούνε χρήσιμες: 

•    Αποφύγετε την παράλειψη γευμάτων, σκεπτόμενοι ότι θα φάτε στο γιορτινό τραπέζι γιατί το σίγουρο είναι  ότι θα καταναλώσετε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού. Όταν τρώμε μετά από πολλές ώρες, τα επίπεδα γλυκόζης αυξάνονται απότομα με αποτέλεσμα την αύξηση της έκκρισης ινσουλίνης. Αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερη εναπόθεση λίπους.
•    Μασήστε καλά την τροφή σας.
•    Φροντίστε να πίνετε αρκετό νερό και υγρά που δεν περιέχουν πολλές θερμίδες. Τα αλμυρά τρόφιμα που θα καταναλώσετε, προκαλούν  κατακράτηση υγρών. Πιείτε νερό, τσάι , χαμομήλι, φυσικούς χυμούς,  με μέτρο τους τελευταίους,  για να βελτιωθεί η παραπάνω κατάσταση.
•    Καταναλώστε 1 φρούτο 1 ώρα πριν το γεύμα,  ώστε να μειωθεί η πείνα.
•    Αποφύγετε τα τηγανητά και τα λιπαρά τρόφιμα.
•    Προτιμήστε το κρέας που δεν περιέχει πολλά λιπαρά (κοτόπουλο , γαλοπούλα , ψαρονέφρι) . Αφαιρέστε το ορατό λίπος και την πέτσα.
•    Μην αποκλείετε τους υδατάνθρακες από τα γεύματά σας. Προτιμήστε πατάτες βραστές ή φούρνου , ρύζι καστανό ή πλιγούρι , ψωμί ολικής αλέσεως. Να θυμάστε όμως ότι πρέπει να τους καταναλώνετε με  μέτρο.
•    Η σαλάτα θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε γεύμα , γιατί προκαλεί κορεσμό λόγω των φυτικών ινών που περιέχει.
•    Προσπαθήστε να μην υπερκαταναλώνετε γλυκά. Όταν τα καταναλώσετε, είναι προτιμότερο να τα  εντάξετε στο πρωινό ή στο απογευματινό . Το μελομακάρονο και ο κουραμπιές περιέχουν σχεδόν τις ίδιες θερμίδες, όμως η θρεπτική αξία του μελομακάρονου υπερτερεί έναντι του κουραμπιέ, επειδή το παραπάνω περιέχει κυρίως ελαιόλαδο και μέλι ενώ ο κουραμπιές βούτυρο και ζάχαρη.
•    Μην υπερκαταναλώνετε αλκοόλ γιατί είναι ιδιαίτερα θερμιδογόνο.   Προτιμήστε ποτά με χαμηλούς αλκοολικούς βαθμούς (μπύρα, κρασί) και όταν καταναλώσετε κάποιο ποτό με υψηλότερους αλκοολικούς βαθμούς (ουίσκι, βότκα , τζιν) , προσθέστε αναψυκτικά χωρίς ή με λίγη ποσότητα ζάχαρης (σόδα ή  αλλά διαιτητικά αναψυκτικά). Αποφύγετε το τσιμπολόγημα των σνακ που συνοδεύουν τα ποτά.
•    Σε περίπτωση που δεν καταφέρετε να συγκρατηθείτε , δεν σημαίνει ότι πρέπει να χαλάσετε όλο το πρόγραμμα της διατροφής σας λέγοντας «εφόσον έφαγα παραπάνω μία μέρα, ας το συνεχίσω για ολόκληρη την εβδομάδα». Ούτε την επόμενη μέρα να μείνετε νηστικοί τιμωρώντας τον εαυτό σας.  
Απλώς καταναλώστε το αμέσως επόμενο γεύμα και αντιμετωπίστε το ως μια ευκαιρία για μάθηση για την επόμενη παρόμοια κατάσταση στην οποία θα ξαναβρεθείτε. Επιπλέον περπατήστε, κάντε μια βόλτα με το ποδήλατο είτε κάποιου άλλου είδους φυσική δραστηριότητα που επιθυμείτε.
•    Μη διστάζετε να πείτε όχι όταν σας προσφέρουν κάποιο φαγητό και γλυκό και δε θέλετε να  το καταναλώσετε.
•    Αντιμετωπίστε τις γιορτές σαν μια ευκαιρία για ξεκούραση, ανανέωση, συνάντηση με αγαπημένους ανθρώπους και όχι ως δικαιολογία για υπερκατανάλωση φαγητών, γλυκών, αλκοόλ.