ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΟΥ ΙΔΑΝΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΣ

Συνέντευξη στις "Θεσσαλικές Επιλογές"

  • ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΛΥΘΟΥΝ Ή ΝΑ ΠΡΟΛΗΦΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ;

Η διατροφή θα έλεγα, ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την υγεία μας. Η υπέρταση, η υπερλιπιδαιμία, ο διαβήτης τύπου ΙΙ, το μεταβολικό σύνδρομο, η δυσκοιλιότητα, η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, η σιδηροπενική αναιμία είναι κάποιες παθήσεις που βελτιώνονται με την κατάλληλη διατροφική αγωγή. Έρευνες έχουν δείξει ότι ακόμη και διάφορες μορφές καρκίνου, μπορούν να προληφθούν με την ισορροπημένη διατροφή.

  • ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΑΓΙΚΕΣ ΔΙΑΙΤΕΣ; ΣΥΧΝΑ ΑΚΟΥΜΕ Ή ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΑΣΕ 10 ΚΙΛΑ ΣΕ 1 ΜΗΝΑ . ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ; ΈΧΕΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;

Απώλεια αυτού του μεγέθους δε θα διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Υπάρχει πιθανότητα άμεσης επαναπρόσληψης του απολεσθέντος βάρους. Προφανώς έχει χαθεί μεγάλο ποσοστό μυϊκού ιστού και υγρών. Έτσι καταπονείται ο οργανισμός και μειώνεται ο βασικός μεταβολικός ρυθμός (καύσεις). Οπότε κάθε νέα προσπάθεια απώλειας βάρους είναι πιο δύσκολη. Στόχος της εφαρμογής ενός ισορροπημένου προγράμματος διατροφής είναι να μεγιστοποιηθεί η απώλεια λίπους και να διασφαλιστεί η μυϊκή μάζα.

  • ΠΟΙΟ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ «ΜΥΣΤΙΚΟ» ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΞΑΝΑ ΤΑ ΚΙΛΑ ΠΟΥ ΕΧΑΣΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;

Όσο πιο σταδιακή είναι η απώλεια του βάρους, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να εξασφαλιστεί μόνιμο αποτέλεσμα, καθώς το σώμα προσαρμόζεται πιο ομαλά στα νέα δεδομένα, αλλά και το άτομο εκπαιδεύεται πιο σωστά και αποκτά μια πιο υγιή σχέση με το φαγητό. Δηλαδή το άτομο θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι ένας ισορροπημένος τρόπος διατροφής δεν πρέπει να αποτελεί μια προσωρινή διαδικασία, αλλά να γίνεται τρόπος ζωής.

Και όμως τα περισσότερα άτομα έχουν λανθασμένη αντίληψη για τη διαδικασία απώλειας βάρους. Πιστεύουν ότι αν στερηθούν και πεινάσουν υπερβολικά για μικρό χρονικό διάστημα, θα πετύχουν το στόχο τους και θα επιστρέψουν στην «κανονική διατροφή» τους (παλιές, λανθασμένες διατροφικές συνήθειες). Επομένως θα έλεγα ότι το κλειδί για τη διατήρηση φυσιολογικού βάρους είναι η τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς και η ένταξη της άσκησης στην καθημερινότητα του ατόμου.

  • ΠΟΙΑ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΣΩΣΤΗΣ ΚΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ;

Η επάρκεια σε μακροθρεπτικά και μικροθρεπτικά συστατικά , ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες του οργανισμού. Επιπλέον η τήρηση των κατάλληλων συνδυασμών τροφίμων , η πρόσληψη της σωστής ποσότητας και η ύπαρξη ποικιλίας. Τέλος η προσαρμογή της διατροφής στον τρόπο ζωής και στις προτιμήσεις του ατόμου. Γενικότερα θα έλεγα ότι σωστή διατροφή είναι αυτή που προάγει τη σωματική και ψυχική υγεία του ατόμου , εξασφαλίζοντας του ένα φυσιολογικό βάρος.