Το κάστανο

Το κάστανο ανήκει στους ξηρούς καρπούς . Μπορεί να αποτελέσει ένα υγιεινό σνακ χωρίς να μας φορτώσει με πολλές θερμίδες αφού 100 γρ. κάστανα αποδίδουν περίπου 213 θερμίδες, 45.5  γρ. υδατάνθρακες, 2.4 γρ. πρωτεΐνη και περίπου 2.3 γρ. λίπους εκ του οποίου το μεγαλύτερο ποσοστό προέρχεται από ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα, ενώ δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη.

Αποτελεί σπουδαία πηγή βιταμίνης C, βιταμίνης Β6, φυλλικού οξέος, και καλή πηγή μετάλλων όπως: κάλιο, μαγγάνιο, χαλκό, μαγνήσιο. Περιέχει σχεδόν 50% νερό και  ικανοποιητική ποσότητα φυτικών ινών.
Αποτελεί μια θρεπτική τροφή κατάλληλη για παιδιά, για αθλητές, για άτομα που έχουν υπέρταση, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε κάλιο. Λόγω της περιεκτικότητας του σε σύνθετους υδατάνθρακες, η κατανάλωσή του αυξάνει σταδιακά τη γλυκόζη, επομένως ενδείκνυται και για διαβητικούς. Επειδή το κάστανο δεν περιέχει γλουτένη μπορεί να καταναλωθεί και από άτομα που έχουν δυσανεξία στη γλουτένη. Επομένως, όπως παρατηρούμε η μέτρια κατανάλωσή του έχει ευεργετική επίδραση στην υγεία μας.
Τα κάστανα καταναλώνονται κυρίως βραστά ή ψητά. Επίσης μπορούν να μεταποιηθούν  σε κονσέρβες, κρέμα, πουρέ και φαρίνα. Τέλος  μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κάθε νοικοκυριό στη μαγειρική και στη ζαχαροπλαστική.