ΠΕΙΝΑΩ ΔΙΑΡΚΩΣ! ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩ;

Ενώ δεν έχει περάσει πολλή ώρα από το τελευταίο γεύμα σας και πάλι αναζητάτε φαγητό ή γλυκό. Γιατί συμβαίνει όμως αυτό και πως πρέπει να δράσετε;

  1. Ανεπαρκής ενυδάτωση
    Πολλές φορές συγχέετε το αίσθημα της δίψας μ' αυτό της πείνας.
    Πιείτε ένα ποτήρι νερό και περιμένετε 20 λεπτά για να παρατηρήσετε αν υποχωρήσει η πείνα σας.

  2. Αυστηρές δίαιτες
    Λόγω της στέρησης και της μειωμένης πρόσληψης θρεπτικών συστατικών, αυξάνεται η πείνα. Ακολουθήστε μια ισορροπημένη διατροφή που χαρακτηρίζεται από μέτρο και ποικιλία.

  3. Μειωμένη κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης
    Η επαρκής πρόσληψη πρωτεΐνης αυξάνει το αίσθημα κορεσμού.

  4. Αυξημένη κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων
    Οι απλοί υδατάνθρακες αυξάνουν το σάκχαρο του αίματος γρήγορα, με αποτέλεσμα να πεινάτε αμέσως μετά την κατανάλωση τους. Προτιμήστε σύνθετους υδατάνθρακες.

  5. Παράλειψη γευμάτων
    Δε θα καταφέρετε να χάσετε πιο γρήγορα βάρος. Αντίθετα, θα αισθάνεστε περισσότερο πεινασμένοι και πιθανότατα θα καταναλώσετε περισσότερο φαγητό στο επόμενο γεύμα.

  6. Έλλειψη ύπνου
    Οδηγεί στη μείωση της λεπτίνης, ορμόνη η οποία σχετίζεται με τη ρύθμιση της πείνας. Επιπλέον αυξάνεται η παραγωγή της γκρελίνης, η οποία ευθύνεται για την αύξηση της πείνας. Κοιμηθείτε τουλάχιστον 7-8 ώρες.

  7. Άγχος
    Σε περιόδους στρες αυξάνεται η κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν ζάχαρη, λιπαρά και αλάτι. Προσπαθήστε να αναγνωρίσετε τη συναισθηματική πείνα. Σκεφτείτε τρόπους χαλάρωσης, που να μη σχετίζονται με την κατανάλωση φαγητού.

  8. Προεμμηνορυσιακό σύνδρομο
    Λόγω των ορμονικών διακυμάνσεων παρατηρείται έντονη επιθυμία για κατανάλωση γλυκών και λιπαρών τροφίμων. Τις «δύσκολες μέρες» καταναλώστε μικρή ποσότητα σοκολάτας υγείας, γλυκών του κουταλιού, παστελιού.